Powered By Blogger

mandag den 28. januar 2013

21. til 27. Januar 2013



Den 21.- 27.januar

Vi elsker altså det spanske køkken, så spiser vi ude er det spansk mad på spansk.

Tirsdag var vi på den rigtig lange gåtur over 10 km. Vi tog tidligt af sted og jeg parkerede Bjarne på en bænk for jeg skulle lige på udsalg i butikken MANGO, hvor jeg fandt to søde bluser til i alt 18 euro.

 Så videre mod Los Cristianos som er vores yndlings mål. Den gamle havneby med de stejle smalle gader, vi fik lige en tår øl på Jades Bar, 



hvorefter vi gik til Leos Bar og fik den lækreste frokost, nemlig tapas for to til 12 euro.


6 forskellige spanske delikatesser uhmmm, som jeg sagde til tjeneren Leo, dinner for loveres, så gav han Bjarne et stort knus, men så gik jeg ind og gav kokken et stort knus for dette dejlige måltid.



Vi slutter næsten altid vores ture af med et besøg hos The English Rose, her huserer der en altid hyggelig og  glad barmutter Gill i flade sutter og halvbeskidt  T-shirt og røde shorts , men  øllet smager godt og glassene er altid rene. Men da vi kom igen om aftenen fik vi godt nok noget af et chok for Gill kom pludselig dansende gennem baren frisk i lang kjole, sminket op til fest høje sko smukke øreringe på og meget velduftende og håret ordnet flot, jeg måtte ha et billede af denne skønne kvinde, hun skulle ud og spise  på fin fin restaurant sagde hun. 


Vi har været på det smukke rustikke kultur- og kongrescenter for at høre om deres program,
og har købt billetter til en forestilling den 2. februar, der handler om musikkens historie fra Mozart til Adele, en rejse gennem tidernes bedste musik, vi glæder os.

Vi mødtes lige med Jørn og Hanne-britt, de skal hjem på mandag så vi har lige hjulpet til med udprintning af boarding pass til hjemturen, et glas vin fra Jørn og Hanne Britt. Tak for hyggelig samvær med jer to.


Resten af aftenen gik lidt op i hat og briller med vores naboer til begge sider, de københavnere de er nu søde. Godnat så.
 
Så blev det søndag og vi skulle på marked , det bedste marked her i på øen synes vi.
Vi gik mod Los Christianos tidligt for at nå alt det vi skulle opleve i dag, først en god brunch på Jades Bar med det hele, nu har vi for første gang smagt black pudding og det smagte rigtig godt ja og så Hash Brown som er en slags revet kartoffel der er stegt som et lille trekantet brød. På markedet blev jeg straks genkendt af min aloe vera leverandør, og jeg fik som sædvanlig gode procenter på de dejlige produkter jeg købte og som afslutning gav hun mig lige en tur med hendes spray mod solskoldning og Bjarne fik også lige en tur, ja og Bjarne fik lige krejlet et par gode bomuldsskjorter til sig. 
På vejen hjem fik vi lige tid til lidt sandkunst, flot ikke?








Vi skulle skynde os hjem til kampen om guldet men vi har gået de 10 km som vi skal.
Om aftenen spiste vi ude sammen med vores rare naboer Jytte og Bjarne, og fik søtunge for tredje gang, vi er tosset med søtunge, men alle gange på forskellige måder, vi sluttede af med en irisk kaffe på Balkonen. 

Søndag formiddag måtte vi sige farvel til det ene hold københavnere, Layla og John, og her til morgen var det Hanne-Britts og Jørns tur til at drage mod det kolde nord. Håber de alle har haft ”en god tur hjem”

Lige pt. fortæller vi ikke nogen, at vi er danskere. Spanierne får sådan et smørret grin i fjæset, og begynder straks at snakke om håndbold, af en eller anden grund.

Og så er der jo lige solnedgangen! 




Ps. Klik på billederne for at forstørre!

3 kommentarer:

  1. Det der sandkunst, det må da være være Sand Kunst :-)
    - og I fornøjer jer da vældigt, lader det til (det er jer vel undt)

    Jens

    PS: Nu er jeg spændt på, om den her kommentar går igennem, når jeg trykker udgiv - eller om der skal gøres et eller andet finurligt først!

    SvarSlet
  2. Der SKULLE gøres en hel masse finurligt først - altså før ovenstående kommentar gik igennem. Men det lykkedes vist nu - Jens

    SvarSlet
  3. Jamen det lykkedes jo. Ja det er sand kunst!!

    SvarSlet